Visszaküldési politika
Garancia és reklamáció
A garanciára a Szlovák Köztársaság hatályos szabályozása az irányadó. Eltérő rendelkezés hiányában a normál garancia 24 hónap új árukra és 12 hónap felújított - használt árukra. A jótállás azon a napon kezdődik, amikor a fogyasztó átveszi az árut. Szükség esetén telefonon vagy e-mailben tájékoztatást adunk a garancián túli szervizek szervizpontjairól. Az általunk szállított száraztakarmányok többségére a gyártó által garantált eltarthatóság a gyártástól számított 12 hónap, és a csomagoláson (a tasak hátulján) van feltüntetve. A lejárati idő a csomagoláson is fel van tüntetve, leggyakrabban a következő módon: a csomagoláson feltüntetett időpontig. Az elküldött feedek lejárati ideje mindig 2 hónapnál hosszabb. Ellenkező esetben telefonon vagy e-mailben felvesszük a kapcsolatot a vásárlóval, és csak az ő beleegyezésével küldjük el a küldeményt.
A vevő jogosult reklamációt benyújtani, ha az eladótól vásárolt áru nem alkalmas a megállapodott vagy szokásos célra, ha az áru hibáját az eladó kötelezettségszegése okozta, kivéve, ha az Az eladó nem vállal felelősséget az áru azon hibáiért, amelyekről a vevő a szerződés megkötésekor tudott, vagy a szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve tudnia kellett volna, kivéve, hogy a hibák az áru azon tulajdonságaira vonatkoznak, amelyekkel az árunak a szerződés szerint rendelkeznie kellett volna A vevő a reklamáció előterjesztése előtt köteles gondosan ellenőrizni, hogy a hibát nem a terméknek a szerződést megsértő beállítása vagy csatlakoztatása okozta-e a gyártó ajánlása.
A reklamációkat hétköznapokon e-mailben, telefonon vagy személyesen kezeljük a prievidzai A. Hlinka utca 2993/13A szám alatti ZOO Planet telephelyünkön, ahol a vevő köteles az igényelt árut leszállítani. Utánvéttel feladott árut nem fogadunk el. Javasoljuk a kiszállított áru biztosítását. A reklamációhoz jótállási jegyet kell csatolni (ha kiállították), ill a vételár megfizetését igazoló okirat másolatát, mely jótállási jegyként is szolgál. E dokumentum hiányában a tétel nem fogadható el reklamációra. A reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az eladó átveszi a reklamált árut, és azon a napon ér véget, amikor a reklamációt a vevőnek elküldik.
Ha a fogyasztó panasszal él, az eladó vagy az általa meghatalmazott alkalmazott, vagy megjelölt személy köteles a fogyasztót a Ptk. 622. §-a és 623. §-a szerinti jogairól (javítás, csere, árengedmény, visszatérítés) tájékoztatni.
Az eladó határozza meg a reklamáció kezelésének módját a 2. pont szerint. 2. § levél m) pontja szerint haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a panasztételi eljárás megindításától számított 3 napon belül, indokolt esetben különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki értékelése szükséges legkésőbb a bejelentéstől számított 30 napon belül. a panaszeljárás kezdete. A reklamáció kezelési módjának meghatározása után az eladó vagy a megjelölt személy a panaszt haladéktalanul kezeli, indokolt esetben a reklamáció utólag is kezelhető. A kereset feldolgozása azonban nem tarthat tovább 30 napnál a követelés benyújtásától számítva. A panasz feldolgozási határidejének lejárta után a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől, vagy jogában áll az árut új árura cserélni.
Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül reklamációt tett az áruval kapcsolatban, az eladó a reklamációt annak elutasításával csak szakértői vélemény vagy felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy véleménye alapján tudja kezelni. személy vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: az áruk szakértői értékelése). A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az eladó nem követelheti a vevőtől az áru szakértői értékelésének költségeit, illetve az áru szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségeket.
Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül reklamált a termékkel kapcsolatban, és az eladó azt elutasította, a reklamációt intéző személy köteles a panaszkezelési okiratban megjelölni, hogy a vevő az árut kinek küldheti át szakértőnek. értékelés. Ha a vevő az árut szakértői értékelésre küldi el a reklamációs dokumentumban megjelölt személynek, az áru szakértői értékelésének költsége, valamint minden egyéb kapcsolódó költség az eladót terheli, függetlenül a szakértő eredményétől. értékelés. Ha a vevő szakmai elbírálással bizonyítja az eladó felelősségét az áru reklamált hibájáért, újra érvényesítheti a követelést; a jótállási idő az áru szakértői értékelése során nem jár le. Az eladó köteles megtéríteni a vevőnek a megújított kereset benyújtásától számított 14 napon belül az áru szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. A megújított követelés nem utasítható el.
A reklamált árut/terméket a vevőnek megfelelően be kell csomagolnia, különös tekintettel arra, hogy szállítás közben ne sérüljön meg. A reklamációs eljárás az áru átvételének napján kezdődik, nem a szállítmány benyújtásának napján. Ha az áru a jótállási idő lejárta előtt van, és a reklamált árura vagy az egyedileg reklamált termékekre a jótállási idő a szállítási idő alatt lejár, a vásárló igényérvényesítési és az ebben a pontban foglalt kezelési joga megszűnik, míg az eladó nem köteles a követelést kezelni. A reklamáció eredményéről a vásárló a reklamációs eljárás befejezését követően haladéktalanul e-mailben kap tájékoztatást (hacsak másként nem állapodunk meg), és ezzel egyidejűleg azt e-mailben kézbesítjük, ill. reklamációs jegyzőkönyv ajánlott levélben. A garancia nem vonatkozik a takarmány szakszerűtlen kezeléséből vagy a vásárló általi nem megfelelő tárolásból adódó károkra. Javasoljuk az áru biztosítását. Az eladó nem fogad el utánvétes küldeményt.
Eltávolítható hibával kapcsolatban a reklamációt a vevő döntésétől függően az alábbiak szerint kezeljük:
- a) az eladó gondoskodik a hiba elhárításáról, ill
- b) az eladó kicseréli a hibás árut.
Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, vagy egyetlen, többször megismétlődő eltávolítható hibáról van szó, vagy több különböző eltávolítható hibáról van szó, amely megakadályozza az áru rendeltetésszerű, hibamentes használatát, úgy az eladó a a vásárló döntése, az alábbi módon:
- a) áruk cseréjével más, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező funkcionális árukra, ill
- b) az áru vételárának visszaküldésével.
Az eladó köteles a panaszt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok egyikén befejezni:
- javított áru átadásával,
- árucserével,
- az áru vételárának visszaküldésével,
- az áru árából ésszerű engedmény megfizetésével,
- az áru szavatossági igényének indokolt megtagadásával.